Tips

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

Gezondheidtips

[/vc_column_text][divider divider_type=”divider”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

Somberheid
Regelmaat is erg belangrijk wanneer u niet lekker in u vel zit. Ga op normale tijden naar bed, sta op tijd op en kleed u aan. Eet drie keer per dag op vaste tijden. Let er op dat u voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt. Met name ijzer, zink, magnesium en vitamine B spelen een rol bij een winterdip. Drink liever geen alcohol en gebruik geen drugs. Blijf als het kan gewoon werken. Zorg daarnaast voor afleiding en ontspanning door dingen te doen die u leuk of prettig vindt.

Beweging en daglicht
Bewegen is in de winter minder vanzelfsprekend omdat het dan koud is buiten, toch is het aan te raden om overdag, in uw pauze bijvoorbeeld, een ommetje te maken. Lichaamsbeweging is goed voor een opgewekte stemming. Het zorgt voor aanmaak van endorfines, die voor een gevoel van geluk of euforie zorgen. Daarnaast zorgt daglicht voor vitamines. Probeer regelmatig een rondje te fietsen of wandelen, zodat het zonlicht uw netvlies kan bereiken.

Griep voorkomen door gezonde voeding
Om ons lichaam beter voor te bereiden op de winter, doen we er goed aan om volgens een gezond eetpatroon te eten. Hiermee helpen we ons immuunsysteem sterk te worden zodat het eventuele aanvallen van buitenaf, zoals verkoudheid en griep, kan opvangen. Voorkomen is beter dan genezen!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row mo_row_type=”in_container” mo_bg_image=”137″ mo_parallax_bg=”yes” mo_parallax_speed=”0.5″ mo_text_scheme=”darker-overlay” mo_padding=”custom” mo_padding_top=”0″ mo_padding_bottom=”200″][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

“SUCCES IS EEN COCKTAIL VAN DE JUISTE INGREDIËNTEN, FALEN SLECHTS EEN GEBREK AAN METHODE”

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

Voedingstips

[/vc_column_text][divider divider_type=”divider”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

Eet veel groenten
Groenten bevatten veel vitamines die uiterst belangrijk zijn om ziektes als griep of keelonsteking af te weren. Denk aan typische wintergroenten zoals bloemkool, broccoli en witlof. Witlof kunt u bereiden in een warme ovenschotel met kaas en ham. Het eten van veel groenten is essentieel voor een sterker immuunsysteem.

Maaltijdsoepen
Maaltijdsoepen zijn ideaal om tegelijk gezond én lekker te eten. Gebruik veel vitaminerijke groenten zoals uien, wortelen en tomaten, en vul uw soep aan met enkele aardappelen. Om het geheel wat meer op smaak te maken, strooit u kruiden in de soep. Denk aan peper, thijm, peterselie, bieslook, laurier, basilicum, paprika en kruidnagel.

Ovenschotels en stamppotjes
Om het lekker warm te krijgen in de winter is niet alleen soep uiterst geschikt, ook stamppot is ideaal om zowel lekker als gezond te eten. Ovenschotels zoals een zelfgemaakte lasagne of aardappelen ‘dauphinois’ zijn ook aan te raden.

Honingproducten
Honing is al sinds de tijd van de oude Egyptenaren een belangrijk voedingsmiddel om het menselijk lichaam te versterken. Het werd gebruikt als middel om wonden te helpen helen. Honing is als natuurlijk product heel geschikt om het immuunsysteem te versterken. Doe bijvoorbeeld elke dag een theelepeltje honing in uw koffie of thee of eet een boterham met honing: gezond én lekker.

Citrusvruchten
Fruit mag u niet vergeten in een gezond voedingspatroon. In het bijzonder zijn citrusvruchten erg nuttig om de winter gezond door te komen. Citrusvruchten bevatten veel vitamine C. Eet ‘s winters regelmatig een sinaasappel en strooi bijvoorbeeld lichtjes wat citroensap over visgerechten. Een limoen uitpersen in warme muntthee is tevens een aanrader. Zo bent u gezond bezig en krijgt u het lekker warm.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]